Opsætning af Onlinemail.io i Outlook (Windows) – Manuel IMAP
1. Start Outlook appen
Åbn Outlook appen på din computer.

2. Gå til “Filer”-menuen
Når Outlook er startet, klik på menuen “Filer” øverst i venstre hjørne.

3. Åbn Kontoindstillinger
Klik på “Kontoindstillinger” og derefter på “Kontoindstillinger…” i dropdown-menuen.

4. Tilføj ny konto
Klik nu på “Ny…”

5. Indtast din e-mailadresse
Skriv din e-mailadresse ind.
Klik derefter på “Avancerede indstillinger” og sæt flueben i “Lad mig manuelt konfigurere min konto”.
Tryk derefter på “Opret forbindelse”.

6. Vælg kontotype
Som kontotype vælges “IMAP”.

7. Indtast serveroplysninger
Udfyld følgende oplysninger i serverindstillingerne:
Indgående post (IMAP):
- Server: mail.onlinemail.io
- Port: 143
- Kryptering: STARTTLS
Udgående post (SMTP):
- Server: asmtp.onlinemail.io
- Port: 587
- Kryptering: STARTTLS
Klik på “Opret forbindelse”.

8. Indtast adgangskode
Skriv adgangskoden til din e-mailkonto i feltet “Adgangskode”.

9. Bekræft opsætningen
Når alle oplysninger er godkendt, er din e-mailkonto nu sat korrekt op i Outlook appen.
10. Fejlfinding – hvis du ikke kan sende post
Hvis du oplever problemer med at sende e-mails, kan du kontrollere følgende indstillinger:
- Klik på “Filer” øverst til venstre i Outlook
- Klik på “Oplysninger” > “Kontoindstillinger” > “Kontoindstillinger…”
- Marker din e-mailkonto og klik på “Reparer”
- Vælg “Avanceret indstilling” inden du trykker på “Reparer”
Under “Server til udgående post” tjek at følgende er korrekt:
- Server: asmtp.onlinemail.io
- Port: 587
- Kryptering: STARTTLS eller AUTO
- Sæt flueben i “Server til udgående post (SMTP) kræver godkendelse”
Klik derefter på “Reparer”.

Afslutning
Din Outlook app er nu sat op med IMAP-forbindelse via onlinemail.io.
Hvis du fortsat oplever problemer, er du altid velkommen til at kontakte os på support@siite.dk for hjælp.