Opsætning af Onlinemail.io i Outlook (Windows) – Manuel IMAP


1. Start Outlook appen

Åbn Outlook appen på din computer.


2. Gå til “Filer”-menuen

Når Outlook er startet, klik på menuen “Filer” øverst i venstre hjørne.


3. Åbn Kontoindstillinger

Klik på “Kontoindstillinger” og derefter på “Kontoindstillinger…” i dropdown-menuen.


4. Tilføj ny konto

Klik nu på “Ny…”


5. Indtast din e-mailadresse

Skriv din e-mailadresse ind.

Klik derefter på “Avancerede indstillinger” og sæt flueben i “Lad mig manuelt konfigurere min konto”.


Tryk derefter på “Opret forbindelse”.


6. Vælg kontotype

Som kontotype vælges “IMAP”.


7. Indtast serveroplysninger

Udfyld følgende oplysninger i serverindstillingerne:


Indgående post (IMAP):

  • Server: mail.onlinemail.io
  • Port: 143
  • Kryptering: STARTTLS

Udgående post (SMTP):

  • Server: asmtp.onlinemail.io
  • Port: 587
  • Kryptering: STARTTLS

Klik på “Opret forbindelse”.


8. Indtast adgangskode

Skriv adgangskoden til din e-mailkonto i feltet “Adgangskode”.


9. Bekræft opsætningen

Når alle oplysninger er godkendt, er din e-mailkonto nu sat korrekt op i Outlook appen.


10. Fejlfinding – hvis du ikke kan sende post

Hvis du oplever problemer med at sende e-mails, kan du kontrollere følgende indstillinger:

  1. Klik på “Filer” øverst til venstre i Outlook
  2. Klik på “Oplysninger” > “Kontoindstillinger” > “Kontoindstillinger…”
  3. Marker din e-mailkonto og klik på “Reparer”
  4. Vælg “Avanceret indstilling” inden du trykker på “Reparer”

Under “Server til udgående post” tjek at følgende er korrekt:

  • Server: asmtp.onlinemail.io
  • Port: 587
  • Kryptering: STARTTLS eller AUTO
  • Sæt flueben i “Server til udgående post (SMTP) kræver godkendelse”

Klik derefter på “Reparer”.


Afslutning

Din Outlook app er nu sat op med IMAP-forbindelse via onlinemail.io.

Hvis du fortsat oplever problemer, er du altid velkommen til at kontakte os på support@siite.dk for hjælp.

Besvarede det dit spørgsmål? Tak for din feedback Der opstod et problem med at indsende din feedback. Prøv venligst igen senere.

Har du stadig brug for hjælp? Kontakt os Kontakt os