Opsætning af Onlinemail.io i Outlook App til iOS og Android (IMAP/POP)

Microsoft har fjernet muligheden for POP3-opsætning i Outlook App’en, så kun IMAP understøttes.


1. Åbn Outlook App’en

Åbn Outlook App’en på din mobil.

Når app’en starter, vil du blive bedt om at indtaste din e-mailadresse.


2. Vælg “Tilføj konto”

Tryk på “Tilføj konto”.

Herefter får du mulighed for at vælge “Konfigurer kontoen manuelt”.



3. Vælg kontotype

App’en vil nu spørge, hvilken type konto du ønsker at opsætte.

Vælg IMAP som kontotype.


4. Slå avancerede indstillinger til

Inden du indtaster dine oplysninger, skal du sikre dig, at “Brug avancerede indstillinger” er aktiveret.

Dette giver dig mulighed for at indtaste de korrekte serveroplysninger manuelt.


5. Udfyld dine kontooplysninger


Generelle oplysninger:

  • Mailadresse: Din e-mailadresse (f.eks. info@ditdomæne.dk)
  • Vist navn: Dit navn (det navn modtagerne ser)
  • Beskrivelse: Et navn til kontoen i din app (f.eks. “Arbejdsmail”)

6. Indgående server (IMAP)


Indtast følgende oplysninger:

  • IMAP-værtsnavn: mail.onlinemail.io
  • Port: 993
  • Sikkerhedstype: SSL
  • Brugernavn: email@ditdomæne.dk
  • Adgangskode: Din adgangskode

7. Udgående server (SMTP)


Indtast følgende oplysninger:

  • SMTP-værtsnavn: asmtp.onlinemail.io
  • Port: 465
  • Sikkerhedstype: SSL
  • Brugernavn: email@ditdomæne.dk
  • Adgangskode: Din adgangskode


8. Log på og afslut opsætningen

Når du har indtastet alle oplysninger korrekt, tryk på “Log på”.

App’en vil nu forbinde til mailserveren – hvis alt er korrekt, vil du få en bekræftelse på, at kontoen er klar.


9. Klar til brug

Din IMAP-konto er nu opsat korrekt og klar til brug i Outlook App’en.

Du kan nu sende og modtage mails direkte fra din mobil.

Besvarede det dit spørgsmål? Tak for din feedback Der opstod et problem med at indsende din feedback. Prøv venligst igen senere.

Har du stadig brug for hjælp? Kontakt os Kontakt os